Zmęczony życiem? Poznaj kilka wskazówek, jak temu zaradzić.

Wiesz co? To całkiem normalne. Być zmęczonym na pewnym etapie swojego życia. Jeśli takie zmęczenie właśnie Cię dopadło, mam dla Ciebie kilka dobrych wiadomości. Jeśli chcesz je poznać, jedyne co musisz zrobić, to czytać dalej.

Zanim przejdziemy do tak zwanego “mięcha”, musisz być pewien, czy jesteś naprawdę zmęczony życiem, czy po prostu przeżywasz ciężki tydzień… lub dwa :/

Oznaki, które poznasz za chwilę to ostrzegawcze flagi, którym musisz przyjrzeć się bliżej, ponieważ mogą one oznaczać coś więcej niż tylko zły tydzień lub dwa.

Oznaki, że jesteś zmęczony życiem

1. Bardzo się denerwujesz z powodu małych drobiazgów

Jeśli straciłeś kontrolę nad swoją wściekłością (mnie też zdarzają się takie akcje), może to być oznaką wyczerpania. Najmniejsza niedogodność uruchamia u Ciebie zapalnik i w tym momencie “odlatujesz”. możesz sobie nawet zdać sprawę z tego, że przesadziłeś, ale albo nie chcesz tego naprawić, albo nie wiesz co możesz z tym zrobić. To znak, że zaczynasz być przemęczony.

2. Jesteś totalnie pozbawiony emocji

Dawno minęły czasy, kiedy doświadczałeś różnych emocji. Nie jesteś ani szczęśliwy, ani smutny. Wszystko, co czujesz, to zwykły brak emocji i odrętwienie. Wszystko jest Ci obojętne i nic nie robi na Tobie wrażenia. Nie jesteś już niczym zainteresowany. Nic nie wydaje się być wystarczająco dobre. Nawet nie ekscytują Cię rzeczy, które Cię pasjonują. Nawet jeśli kiedyś kochałeś śpiewać lub malować, teraz wydaje się to dużym ciężarem.

3. Dobry sen wydaje się być odległą rzeczywistością

Większość Twoich nocy jest niespokojna. Od dłuższego czasu nie obudziłeś się czując się świeży. Sen już nie zasila Twojego ciała, ani umysłu. Nie pamiętasz snów i budzisz się poddenerwowany nie wiedząc dlaczego.

4. Od dłuższego czasu nie potrafisz cieszyć się dniem

Już nie pamiętasz, kiedy ostatnio się dobrze bawiłeś. Nie tworzysz już wspomnień. Wszystkie przyjęcia, spotkania towarzyskie i specjalne okazje są dla Ciebie po prostu kolejnym dniem.

No i jak? Możesz się utożsamić z którymś z powyższych przykładów? Jeśli tak, koniecznie czytaj dalej, aby poznać kilka wskazówek na to, aby odzyskać chęć do życia.

Wskazówki, które pomogą Ci odzyskać żywotność!

Wyobraź sobie swoje idealne życie

To nie będzie obraz, który będziesz mógł wyobrazić sobie od razu. Daj sobie czas na zastanowienie się, jakie aspekty życia przychodzą Ci do głowy, kiedy myślisz o „idealnym” stylu życia.

Czy to życie w tym samym miejscu? Może wyobrażasz sobie zupełnie inne środowisko? Czy wykonujesz tę samą pracę co teraz? Jacy ludzie Cię otaczają? W jakim związku jesteś? Cokolwiek myślisz i idealizujesz, zapisz to!

Spójrz wstecz na życie, które kochałeś/lubiłeś najbardziej

Nikt nie jest zmęczony życiem zaraz po urodzeniu. Aby dojść do punktu wyczerpania, potrzeba czasu.

Pomyśl o czasach, w których żyłeś pełnią życia. To mógł być Twój czas w szkole, kiedy miałeś innych ludzi wokół siebie, lub mieszkałeś w innym mieście.

Pomyśl też o hobby i zajęciach, które miałeś w tym czasie. Być może miałeś wtedy inną pasję. Wypisz czynniki, które Twoim zdaniem sprawiły, że Twoje życie było wtedy warte zachodu.

Czego brakuje TERAZ w Twoim życiu

Może być tak, że Ty sam wypchnąłeś te czynniki ze swojego życia. Niezależnie od przypadku, sprecyzuj, czego Twoim zdaniem brakuje w Twoim życiu. Ponownie zapisz je, abyś miał spisany dowód tego, jak Twój umysł odbiera wszystkie te informacje.

Tylko spokojnie. To nie jest lista, którą powinieneś lub musisz zrobić w ciągu jednego dnia. Daj sobie trochę czasu. Doprecyzuj swoją listę, tak aby zawierała rzeczy, o których myślisz, że poprawią Twoje życie. Dodawaj i usuwaj z niej to, co uważasz za słuszne, a gdy uznasz, że wszystko na liście jest dokładnie tym, czego potrzebujesz, przejdź do następnej wskazówki.

Podkreśl rzeczy z listy, nad którymi masz kontrolę

Z listy utworzonej w poprzedniej wskazówce zaznacz rzeczy, które Twoim zdaniem są pod Twoją kontrolą. Na przykład możesz zmienić relacje, pracować nad inną karierą, zmienić miejsce zamieszkania etc. Jeśli uważasz, że masz nad tym kontrolę, zajmij się tym. Opracuj obszerny plan, w jaki sposób możesz to osiągnąć.

Codziennie pracuj nad swoim planem, aby osiągnąć jedną rzecz na raz. Gdy myślisz o drodze do lepszego życia i każdego dnia stawiasz jeden krok bliżej w tym kierunku, o wiele łatwiej będzie Ci odzyskać entuzjazm.

Podejmij wysiłek w obszarach, które (teoretycznie) są poza Twoim zasięgiem

Trudna część listy zaczyna się w momencie, w którym myślisz, że nie masz żadnej kontroli. Możesz nie mieć pieniędzy, aby przenieść się do innego miasta. Mogłeś stracić ukochaną osobę, której nie możesz przywrócić, etc.

Niezależnie od przypadku pamiętaj, że zawsze istnieje jakaś opcja. Zawsze możesz znaleźć drugą alternatywę. Zawsze możesz znaleźć rozwiązanie. To czasochłonny krok. Będziesz musiał się zastanowić nad nowym pomysłem, a następnie poświęcić czas na jego realizację. Wierzę jednak, że sobie z tym poradzisz.

Wyznacz CEL

Pamiętasz, kto ma kontrolę nas swoim życiem?

Tak, to TY!

Teraz pomyśl. Jakie są Twoje cele? Czy w ogóle jakieś masz? Dlaczego tutaj jesteś? Jaki jest cel Twojego istnienia?

Jeśli nie masz nic, co chciałbyś osiągnąć, w zasadzie żyjesz bezcelowym życiem. To jest ten ogromny czynnik, który sprawia, że chcesz zrezygnować z życia. Właściwym zatem jest ustalanie celów w życiu!

Cele są sposobem na osiągnięcie życia, którym zawsze chciałeś żyć. Są sposobem na osiągnięcie lepszego zdrowia, dążeniem do lepszej wersji siebie i czegokolwiek innego, o co Twoim zdaniem warto walczyć.

Być może słyszałeś o celach SMART. To jest to, o czym musisz pamiętać, aby móc faktycznie nad nimi pracować bez utraty motywacji.

S Specific (konkretne) proste, znaczące
M Measurable (wymierne) realistyczne, motywujące
A Achievable (osiągalne) uzgodnione, rozsądne
R Relevant (odpowiednie) posiadające zasoby oparte na wynikach
T Time bound (ograniczone czasowo) ograniczone terminowo i w kosztach

Oczywiście samo zapierniczanie na cele też może doprowadzić do wypalenia. Zacznij zatem od wyznaczenia jednego dnia w tygodniu całkowicie dla siebie. Tego dnia zrób wszystko, na co tylko masz ochotę – tańcz, maluj, spotkaj się ze znajomymi, lub po prostu śpij cały dzień.

W pozostałe 6 dni rób to co należy i dodaj to tego kilka motywujących dodatków. Noś swoje ulubione perfumy, ubierz się wygodnie, ćwicz, utrzymuj nawodniony organizm, dobrze się odżywiaj i trzymaj się z dala od rzeczy, które wyczerpują Cię psychicznie lub fizycznie.

Podsumowanie

Zmęczenie życiem nie jest uczuciem, które należy ignorować. Wypróbuj te wskazówki, aby poczuć się lepiej, ale jeśli wyda Ci się, że nic nie działa, nie wahaj się poszukać profesjonalnej pomocy.

Zwróć uwagę na swoje zdrowie psychiczne, pracuj ciężko na swoje szczęście i zachowaj entuzjazm wobec życia, które otrzymałeś! Wspaniałości!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *