Niezdrowe zachowania, które mają wpływ na Twoje zdrowie psychiczne

Niezdrowe

 

Złe nawyki związane ze zdrowiem psychicznym mają negatywny wpływ na nasze zachowania i sposób w jaki myślimy o sobie. Często wierzymy, że nasz nastrój i zdrowie psychiczne zależą wyłącznie od czynników zewnętrznych i mamy jedynie niewielkie możliwości ich kontroli. Zastanawiamy się, dlaczego tak łatwo się denerwujemy, jesteśmy smutni, ospali czy znudzeni. 

 

 

Tymczasem na nasz nastrój ma wpływ chemia zachodząca w naszym mózgu. Jeśli zatem traktujemy siebie ostrożnie i wiemy, co nas uszczęśliwia, będziemy mieli bardziej zrównoważoną chemię mózgu. Poznaj kilka ZŁYCH nawyków, których musisz się pozbyć, a które sprawiają, że czujesz się niezadowolony z życia.

 

1. Zła rutyna chodzenia spać

 

Nawet jeśli masz dość snu, ważne jest utrzymanie poprawnej rutyny. Chodzenie spać wcześnie promuje więcej szczęścia i energii w życiu. Badania wykazały, że siedzenie do późna może wiązać się z depresją i ogólnie z gorszym stanem zdrowia psychicznego. Przyczyną może być to, że negatywne myśli częściej pojawiają się w naszym umyśle w nocy. Tak więc, pozostając “na nogach” do późnych godzin nocnych, masz coraz bardziej przytłoczony troskami i negatywnymi myślami umysł. Ponadto, będąc “sową nocną”, mniej się socjalizujesz z ludźmi i z czasem możesz zacząć czuć się odizolowany. Będziesz również mniej produktywny i mniej energiczny następnego dnia.

 

2. Brak aktywności fizycznej

 

Powszechnie wiadomo, że aktywność fizyczna jest niezbędna do utrzymania zdrowego ciała. Ćwiczenia fizyczne również przynoszą ogromne korzyści dla Twojego umysłu. Kiedy ćwiczysz, poprawia się przepływ krwi i organizm zaczyna uwalniać do naszego mózgu dobre substancje chemiczne. Twoje mięśnie czują się i pracują lepiej. Dzięki ćwiczeniom pozbywasz się również stresu i napięcia związanego z  czynnościami dnia codziennego.

 

3. Brak celów osobistych

 

Zachowanie nastawione na cele jest tym, co aktywuje nasz system nagród. Ma to ogromny wpływ na nasz nastrój i szczęście. Jeśli nie popchniesz się do osiągnięcia swoich celów, nawet tych małych, nie poczujesz się spełniony i prawdopodobnie będziesz szukać niezdrowych sposobów na aktywację systemu nagradzania mózgu. Ponadto jeśli  nie koncentrujesz się na osiąganiu swoich celów, zaczynasz popadać w stagnację w swoim życiu co może bardzo łatwo wywołać złe samopoczucie i doprowadzić do depresji.

4. Nie utrzymywanie kontaktu ze swoimi emocjami

 

Nasze emocje są często zbyt intensywne i trudne do opanowania, dlatego staramy się je tłumić. Rozpraszamy się wszelkiego rodzaju niezdrowymi zachowaniami. Ogłuszamy się alkoholem lub innego rodzaju używkami. Problem w tym, że nie potrafimy wtedy przetworzyć tych emocji w pełni świadomi i spojrzeć na nie ze zdrowym umysłem. Nie wiemy tak naprawdę co nas trapi i co powoduje nasze niespokojne zachowanie. Słuchaj swoich myśli i postępuj zgodnie ze sobą.

 

5. Złe odżywianie

 

Nasze odżywianie wpływa na wszystko w naszym organizmie, w tym na naszą chemię w mózgu. Niedobór niektórych składników odżywczych może powodować zaburzenia równowagi w naszym systemie. Nawet jeśli nie mamy żadnych poważnych niedoborów, nasze nawyki żywieniowe mogą nadal wpływać na nasze zdrowie psychiczne. Nadmierne objadanie się lub brak wystarczającej ilości jedzenia mają ogólny wpływ na stan naszego zdrowia psychicznego.

 

Już wiesz co musisz zrobić aby polepszyć stan swojego zdrowia psychicznego. Wypracuj w sobie rutynę wczesnego chodzenia spać (oczywiście w miarę możliwości), ćwicz, wyznaczaj sobie cele w życiu, słuchaj siebie i jedz zdrowo. Gwarantuję Ci, że poczujesz ogromną różnicę w swoim zachowaniu i ogólnym zdrowiu mentalnym. Zasługujesz na to!

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *