Zaczyna się od wstania lewą nogą. Następnie rozlania kawy, zatrzaśnięcia kluczyków w samochodzie i spóźnieniu do pracy. Nie ma jeszcze 09:00 nad ranem a Ty już wiesz, że będziesz miał zły dzień. W tym momencie niemal cudem będzie dla Ciebie zobaczenie tego dnia w jakikolwiek inny sposób. Brzmi znajomo? 

Ten negatywny wzorzec myśli, który powstaje w momencie gdy kilka rzeczy pójdzie nie tak może zapaść w długoterminowe załamanie jeśli nie będziesz ostrożny. Zerwanie tego cyklu może być bardzo trudne. Pozostawione bez przerwy może sprawić, że poczujesz się przygnębiony i przytłoczony na kilka dni.
Jak więc szybko dojść do siebie podczas złego dnia?

Istnieje kilka sposób, które mogą Ci pomóc zrozumieć dlaczego tak się dzieje. Czytaj dalej jeśli chcesz wiedzieć jakie to sposoby.

1. Rozpoznaj swoje myśli.

Może to zając trochę czasu i pracy, ale spróbuj podjąć świadomy wysiłek, aby rozpoznać ton swoich myśli. Czy myślisz w kategoriach negatywnych, czy raczej skupiasz się na pozytywach?

Do tego dochodzą fizyczne wskazówki. Czy masz spięte mięśnie i zaciśniętą szczękę a Twoje brwi są zmarszczone? To są wszystkie przejawy napięcia stresowego, które rodzą negatywność. Jeśli rozpoznajesz u siebie te przejawy, postaraj się rozluźnić mięśnie, weź głęboki oddech a gwarantuję Ci, że poczujesz natychmiastową różnicę.

2. Rozważ swoje uczucia

Negatywne myśli wywołują negatywne emocje. Złość, frustracja, irytacja, niepokój i smutek mogą Cię pochłonąć, gdy myślisz negatywnie. Zadaj sobie zatem pytanie; jak się czujesz?

Identyfikacja emocji daje Ci kontrolę nad nimi, zamiast pozwalać im mieć nad Tobą kontrolę. Po zidentyfikowaniu tego, co czujesz, możesz zacząć podejmować działania.

3. Zidentyfikuj swoje zachowania.

Skoro już zdecydowałeś, że masz zły dzień, prawdopodobnie spodziewasz się wszystkich innych rzeczy, że pójdą nie tak. Jak to wpływa na Twoje zachowanie?

Całkiem możliwe, że będziesz chodzić w agresywny sposób, reagując defensywnie na tych wokół Ciebie i będąc nadmiernie zirytowanym wszystkim, co napotkasz. Jeśli kiedykolwiek zachowasz się w taki sposób, przestań!

Weź głęboki oddech i rozpoznaj swoje myśli. Pomyśl o swoich uczuciach i staraj się je zmienić. Na pewno Twoje zachowanie będzie postępować. Skup się na chwili obecnej. Powiedz sobie, że dasz radę. Przecież to Ty masz kontrolę nad swoimi myślami a nie na odwrót.

Nawet wymuszenie uśmiechu i powiedzenie komuś czegoś miłego może mieć pozytywne skutki. Celowe zmienianie swojego podejścia do tych wokół Ciebie i podejmowanie bezpośredniego wysiłku, aby być pozytywnym, może odwrócić Twoje negatywne myślenie. Dodatkowo, akty życzliwości uwalniają endorfiny, które pomogą Ci się rozluźnić.

4. “Zresetuj” się.

Weź głęboki oddech, znajdź pozytywne rzeczy w Twoim otoczeniu, uśmiechnij się do siebie i pamiętaj, że kilka złych chwil lub sytuacji nie stanowi całego dnia.

5. Kiedy wszystko inne zawodzi, porozmawiaj z kimś.

Czasami musimy się tylko odpowietrzyć. Wyrzucić to z siebie. Jeśli zatem masz trudności z powrotem do pozytywnej przestrzeni, spróbuj z kimś porozmawiać. Przyjaciel lub członek rodziny, któremu ufasz, prawdopodobnie zrozumie, jak się czujesz.

Złe dni zdarzają się nam wszystkim. Są to dość normalne doświadczenia dla większości ludzi. Problem polega na tym, że wielu z nas zostaje wciągniętych w negatywny sposób myślenia, z którego może być trudno uciec. Powyższe sugestie mogą pomóc Ci w uniknięciu tego negatywnego cyklu. Kiedy więc następnym razem wstaniesz lewą nogą, pamiętaj, że wszystko da się odwrócić.

Hej! nie zapomnij też zaopatrzyć się w mojego E-Book’a! 

Jak zbudować większą pewność siebie

Share on facebook
Share on pinterest
Share on reddit
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *