W jaki sposób to co jemy wpływa na nasze myślenie

zdrowie

Powszechnie wiadomo, że korzystanie ze zdrowej diety korzystnie wpływa na nasze zdrowie fizyczne, ale w jaki sposób to co jemy wpływa na nasz nastrój? I jak może to wpłynąć na nasze twórcze myślenie?

Zwróć teraz uwagę na swoje ciało i umysł. Czy pracujesz z maksymalnym potencjałem i na wysokich obrotach? Jesteś skupiony i łatwiej przetwarzasz informacje? Teraz przypomnij sobie, co jadłeś na lunch lub na śniadanie i jak to wpływa na Twoją produktywność. Umieść to w perspektywie czasu ponieważ jest to coś, co dzieje się niemal ciągle. Przecież musisz jeść, prawda?

Rola glukozy jako paliwa dla naszego mózgu

Wielokrotnie nagradzany psycholog, Ron Friedman, wyjaśnia w jednym ze swoich artykułów dla Harvard Business Review, że “żywność ma bezpośredni wpływ na nasze funkcje poznawcze, dlatego też podjęcie złej decyzji wyboru jedzenia na lunch może mieć negatywny wpływ na całe popołudnie”.

Dzieje się tak dlatego, że wszystko co jemy jest przekształcane przez nasze ciało w glukozę, która dostarcza energii, której nasz mózg potrzebuje aby zachować czujność. Kiedy osiągamy niski poziom glukozy, mamy trudności ze skupieniem się a nasza uwaga zmniejsza się. To wyjaśnia, dlaczego ciężko jest skoncentrować się na pustym żołądku.

Przekształcanie owoców i warzyw w dobre samopoczucie

Naukowcy z University of Otago w Nowej Zelandii zwerbowali 400 osób w wieku od 17 do 25 lat, aby zdefiniować związek między owocami, warzywami i… mniej zdrowym jedzeniem. Przez dwa tygodnie uczestnicy zgłaszali poziom konsumpcji owoców, warzyw, słodyczy i frytek, a także ich dobre samopoczucie, ciekawość i kreatywność. Naukowcy odkryli związek/ połączenie pomiędzy wyższym spożyciem owoców i warzyw a wyższym przeciętnym samopoczuciem, ciekawością i poziomem kreatywności wśród uczestników. Ale co bardziej interesujące, ich spożycie owoców i warzyw jednego dnia nie poprawiło ich samopoczucia następnego dnia. W związku z tym podkreśla się potrzebę konsekwentnego spożywania zdrowej i zrównoważonej diety.

Żywność, która pobudza kreatywność

Wspomniane wcześniej badania dowodzą, że produkty bogate w witaminy i minerały przyczyniają się do dobrego samopoczucia, większej ciekawości i kreatywności. Ale jakie konkretne produkty powinniśmy spożywać, aby poprawić naszą produktywność, a co za tym idzie, nasze kreatywne myślenie?

Witamina C jest niezbędnym czynnikiem w produkcji dopaminy, neuroprzekaźnika, który leży u podstaw motywacji i sprzyja zaangażowaniu. Żywność z witaminą C to nie tylko pomarańcze, ale także truskawki, ananas, mango, kiwi, papaja, brukselka, papryka i brokuły.

Witaminy z grupy B wpływają na witalność i zaangażowanie. Witaminę B znajdziesz w tuńczyku, szwajcarskim i wiejskim twarożku, krewetkach, sardynkach, małżach, ostrygach, łososiu, krabach, pstrągach, śledziach, wołowinie, kurczaku, indyku, owies pełnoziarnisty i w mleku. Z tym ostatnim nie należy przesadzać ponieważ u dorosłych mleko nie jest tak łatwo przyswajalne jak u dzieci.

Przeciwutleniacze, takie jak witaminy E, pomagają zmniejszyć stan zapalny, poprawić pamięć, poprawić nastrój i zapobiegać depresji. Składniki zawierające witaminy E obejmują między innymi migdały, szpinak, słodkie ziemniaki, awokado, kiełki pszenicy, nasiona słonecznika, dynię i oliwę z oliwek.

Wreszcie przyprawy są tak ważną częścią naszej codziennej diety. Cynamon, na przykład, sprawi, że Twoje neurony będą silniejsze przez dłuższy czas. Badania przeprowadzone przez University of California w Santa Barbara pokazują, że posypka cynamonu w posiłku może pomóc w przepływie krwi i ustabilizować białka w mózgu, poprawiając poziom glukozy we krwi.

Podsumowując. Nasze kreatywne myślenie ma wpływ na wiele elementów zewnętrznych i to co jemy, jest jego ważną częścią. Wybór diety ze składnikami, które są stopniowo przetwarzane przez nasz organizm, ma kluczowe znaczenie dla utrzymania produktywności. Jednocześnie nasza dieta wpłynie również na energię psychiczną i pozytywność, a połączenie tych czynników określi nasz poziom kreatywności. Pamiętaj, jesteś tym, co jesz. Życzę Ci wspaniałego, pełnego zdrowych i odżywczych produktów dnia oraz energetycznego startu na ten tydzień.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *