Zaskakujące powody, dla których nie możesz spać

senDobrze przespana noc jest kluczowa dla dobrego samopoczucia, zdrowia psychicznego i fizycznego. Nie zawsze jednak możemy zasnąć w spokoju. W dzisiejszym wpisie podzielę się z Tobą zaskakującymi powodami dla których nie możesz spać. Zaczynamy!
1. Stary materac

Cichy winowajca Twoich nieprzespanych nocy. Warto rozważyć jego wyminę maksymalnie co 10 lat. Dzięki szerokiej gamie materacy dostępnych na rynku możesz wybrać taki, który będzie wystarczająco mocny lub miękki, aby zaspokoić Twoje potrzeby. Dobry materac może pomóc Ci szybciej zasnąć, a rano sprawi, że obudzisz się gotowy do działania, zamiast obolały z każdej strony.

2. Piwko (lub dwa) przed snem

Kiedyś miałem mylne przekonanie, że alkohol pomaga mi zasnąć po ciężkim dniu pracy. Dzięki niemu byłem bardziej zrelaksowany. Nic bardziej mylnego. Mija czwarty miesiąc z dwunastu w których to postanowiłem nie ruszać alkoholu i śmiało mogę powiedzieć, że bez alkoholu we krwi śpię lepiej. Alkohol bowiem może powodować bardziej płytki i jaśniejszy sen. Warto więc nie pic co najmniej 3 godzi przed pójściem spać.

3. Kofeina

Jeśli tak jak ja, lubisz kawę, weź pod uwagę ilości jakie wypijasz. Zbyt późne spożycie może powodować problemy z zaśnięciem. Kofeina znajduje się też w produktach, o których nawet nie pomyślelibyśmy, że tam jest. Jej śladowe ilości możemy znaleźć w czekoladzie lub herbacie. Jeśli spożywasz powyższych dość sporo przed snem, weź pod uwagę to, że być może są one powodem Twojego problemu z zaśnięciem.

4. Śpisz ze swoimi zwierzakami

Wiele osób lubi mieć swoje zwierzęta w łóżkach, kiedy idą spać. Może to jednak powodować problemy, jeśli masz wrażliwość (o której możesz nie wiedzieć) na ich sierść. Ponadto zwierzęta są bardziej aktywne i poruszają się w nocy. Jeśli są z Tobą w łóżku, mogą przeszkadzać Ci we śnie za każdym razem, gdy się ruszają.

5. Zbyt wysoka temperatura w pomieszczeniu

Problemy z zaśnięciem mogą być również spowodowane zbyt wysoką temperaturą w pomieszczeniu. W miarę możliwości staraj się spać przy otwartym oknie aby polepszyć cyrkulację powietrza. Pomoże Ci to zasnąć szybciej, ale może też spowodować, że będziesz dłużej spać.

6. Dłuższe spanie w dni wolne od pracy

To może być bardzo fajne uczucie i komfort, który daje Ci dzień wolny od pracy. Możesz spać dłużej nie martwiąc się o obowiązki. Z drugiej jednak strony, dłuższy sen może zaburzyć Twój zegar biologiczny, co sprawi, że po dłuższej nocy odpoczynku, będziesz mieć problemy z zaśnięciem kolejnego dnia. Staraj się budzić zawsze o tej samej porze. Możesz włączyć alarm na “drzemkę” i zostać dłużej w łóżku, ale przynajmniej budź się mniej więcej tak samo jak zawsze.

7. Niebieskie światło

Eksperci (i nie tylko oni) powtarzają w kółko aby ograniczać elektronikę przed pójściem spać. Emitowanie niebieskiego światła ogranicza produkcję melatoniny do Twojego mózgu niezbędną do jego prawidłowego funkcjonowania i zapewniającą zdrowy sen. Odłóż telefon co najmniej godzinę przed zaśnięciem lub przynajmniej zaopatrz się w taki, który blokuje emisję niebieskiego światła. Dzięki temu wspomożesz łagodniejsze zapadnięcie w sen.

Czasami jest tak, że idziemy do łózka w fantastycznym humorze, a budzimy się napięci i znerwicowani. Powyższe przykłady mogą być przyczyną takich niechcianych poranków. Miej to na uwadze, kiedy będziesz kładł się spać następnym razem. Wspaniałości!

2 komentarze

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *