Lista kontrolna dla silnego zdrowia psychicznego

uśmiechNasze uczucia i myśli, zarówno przyjemne jak i nieprzyjemne, mają jedno wspólne miejsce – umysł w którym są one przez nas doświadczane. 

Warto jest w tym wszystkim zachować równowagę, aby nie dać się “zwariować”. Usiadłem więc sam ze sobą i stworzyłem listę kontrolną, która pomogła mi odkryć najbardziej produktywne i dobre dla zdrowia psychicznego nawyki. W tym artykule chcę się z Tobą podzielić tą listą. Zaczynamy!

Rutyna

Jeśli zwrócisz uwagę na ludzi, którzy odnieśli sukcesy w swoim życiu, łatwo będzie Ci zauważyć u nich jedną wspólną cechę – wszyscy mają skłonność do tworzenia i utrzymywania zdrowej rutyny. To właśnie dzięki rutynie jesteś w stanie wstać z łóżka wcześniej niż inni. To dzięki rutynie jesteś w stanie utrzymać zdrową dietę i zdrowe ciało. To rutyna dyktuje warunki i mówi Ci jak masz przejść przez dzień… Zanim jednak wypracujesz w sobie taką rutynę, będziesz musiał wdrożyć do swojego życia dyscyplinę.

Samodyscyplina to niesamowicie mocny element życia, na który nie każdego stać. Powiązany jest z listą wyrzeczeń i wytrwałością w swoich postanowieniach. To kolejny bardzo ważny element w procesie utrzymania silnego zdrowia psychicznego.

Rytm

A dokładniej to rytm dobowy, czyli wszystko to, co jesteś w stanie zrobić w ciągu 24 godzin, które masz do dyspozycji każdego dnia. Brak równowagi na tym polu może mieć niekorzystny wpływ na Twoje zdrowie. To w ciągu tego czasu wydzielana jest melatonina Do Twojego organizmu, dlatego tak bardzo ważny jest dla Ciebie sen.

Aby naprawić swój rytm dobowy, będziesz musiał obudzić się o tej samej porze każdego dnia. Niezależnie od tego, kiedy kładziesz się spać, podejmij świadomą decyzję, aby wstać dokładnie o tej samej porze.

Słońce i powietrze

Bez względu na to, czym zajmujesz się w życiu, przebywanie na słońcu i wdychanie świeżego powietrza MUSI stać się jednym z Twoich priorytetów. Brak witaminy “D” zawartej w słoneczku może skutecznie powstrzymać Cię od działania, dlatego tak ważne jest odłączenie się od czasu do czasu od rutyny dnia codziennego (praca – dom) i wyjazd gdzieś w ciepłe miejsce, gdzie słońca, wody i zdrowego (wulkanicznego na przykład) powietrza jest pod dostatkiem.

Zapoznaj się ze swoim umysłem

Im bardziej jesteś zdolny do oglądania powtarzających się, zdrowych wzorców w pętli, tym mniej prawdopodobne jest, że Cię przytłoczą. Można to osiągnąć poprzez medytację lub terapię.  Istnieje wiele niedrogich aplikacji, takich jak Headspace, w których możesz nauczyć się medytować, a także wielu terapeutów, którzy będą w stanie Ci w tym pomóc. Jednym z takich terapeutów w Polsce jest Jakub B. Bączek. Eventy takie jak “Live Life Now” są niesamowitą okazją do tego, aby zrozumieć i zobaczyć więcej. Odnaleźć balans i zacząć czerpać więcej od życia zachowując przy tym konieczny balans.

Dziękuję Ci za dotrwanie do końca tego wpisu. Miej dzisiaj wspaniały dzień rozwojowcu!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *