uśmiech

Nasze uczucia i myśli, zarówno przyjemne jak i nieprzyjemne, mają jedno wspólne miejsce – umysł w którym są one przez nas doświadczane. 

Warto jest w tym wszystkim zachować równowagę, aby nie dać się “zwariować”. Usiadłem więc sam ze sobą i stworzyłem listę kontrolną, która pomogła mi odkryć najbardziej produktywne i dobre dla zdrowia psychicznego nawyki. W tym artykule chcę się z Tobą podzielić tą listą. Zaczynamy!

Rutyna

Jeśli zwrócisz uwagę na ludzi, którzy odnieśli sukcesy w swoim życiu, łatwo będzie Ci zauważyć u nich jedną wspólną cechę – wszyscy mają skłonność do tworzenia i utrzymywania zdrowej rutyny. To właśnie dzięki rutynie jesteś w stanie wstać z łóżka wcześniej niż inni. To dzięki rutynie jesteś w stanie utrzymać zdrową dietę i zdrowe ciało. To rutyna dyktuje warunki i mówi Ci jak masz przejść przez dzień… Zanim jednak wypracujesz w sobie taką rutynę, będziesz musiał wdrożyć do swojego życia dyscyplinę.

Samodyscyplina to niesamowicie mocny element życia, na który nie każdego stać. Powiązany jest z listą wyrzeczeń i wytrwałością w swoich postanowieniach. To kolejny bardzo ważny element w procesie utrzymania silnego zdrowia psychicznego.

Rytm

A dokładniej to rytm dobowy, czyli wszystko to, co jesteś w stanie zrobić w ciągu 24 godzin, które masz do dyspozycji każdego dnia. Brak równowagi na tym polu może mieć niekorzystny wpływ na Twoje zdrowie. To w ciągu tego czasu wydzielana jest melatonina Do Twojego organizmu, dlatego tak bardzo ważny jest dla Ciebie sen.

Aby naprawić swój rytm dobowy, będziesz musiał obudzić się o tej samej porze każdego dnia. Niezależnie od tego, kiedy kładziesz się spać, podejmij świadomą decyzję, aby wstać dokładnie o tej samej porze.

Słońce i powietrze

Bez względu na to, czym zajmujesz się w życiu, przebywanie na słońcu i wdychanie świeżego powietrza MUSI stać się jednym z Twoich priorytetów. Brak witaminy “D” zawartej w słoneczku może skutecznie powstrzymać Cię od działania, dlatego tak ważne jest odłączenie się od czasu do czasu od rutyny dnia codziennego (praca – dom) i wyjazd gdzieś w ciepłe miejsce, gdzie słońca, wody i zdrowego (wulkanicznego na przykład) powietrza jest pod dostatkiem.

Zapoznaj się ze swoim umysłem

Im bardziej jesteś zdolny do oglądania powtarzających się, zdrowych wzorców w pętli, tym mniej prawdopodobne jest, że Cię przytłoczą. Można to osiągnąć poprzez medytację lub terapię.  Istnieje wiele niedrogich aplikacji, takich jak Headspace, w których możesz nauczyć się medytować, a także wielu terapeutów, którzy będą w stanie Ci w tym pomóc. Jednym z takich terapeutów w Polsce jest Jakub B. Bączek. Eventy takie jak “Live Life Now” są niesamowitą okazją do tego, aby zrozumieć i zobaczyć więcej. Odnaleźć balans i zacząć czerpać więcej od życia zachowując przy tym konieczny balans.

Dziękuję Ci za dotrwanie do końca tego wpisu. Miej dzisiaj wspaniały dzień rozwojowcu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *