Przekąski jako nowa zdrowa dieta

przekąska

Jeśli chodzi o zdrową dietę i odżywanie ogólnie, przekąski zawsze miały złą reputację. Jedzenie miedzy posiłkami stopniowało przybieraniem na wadze i wiązało się raczej z niezdrowym jedzeniem. 

 

 

Ale czy takie podjadanie naprawdę jest niezdrowe? Czy może jednak nam pomóc w prowadzeniu zdrowszego trybu życia?

 

Dlaczego przekąski mają taką złą reputację?

 

Przekąska to termin określający jedzenie między posiłkami, kojarzący się nam z chipsami, jednak nie oznacza to automatycznie złych potraw. Przekąski są motywowane przede wszystkim głodem, który występuje wtedy, gdy poziom cukru we krwi jest niski. Powoduje to, że organizm spragniony jest tłustych lub słodkich pokarmów, które pomogą wypełnić tę lukę do następnego posiłku i podnieść poziom cukru we krwi w krótkim czasie. Dlatego przekąski są powiązane z przyrostem wagi.

 

Jednak wiele badań wykazało, że jeśli dana osoba ma ogólnie zrównoważoną, zdrową dietę, przekąski nie mają wpływu na wagę.  Istnieje wiele sposobów na to, żeby przekąski mogły pomóc Ci prowadzić zdrowszy styl życia.

Dlaczego przekąski są dla Ciebie dobre?

 

Dlaczego powinieneś postrzegać przekąski jako pozytywne? Tak długo, jak jesteś świadomy, jakiego rodzaju przekąski jesz, tak długo mogą one być używane jako sposób na odchudzanie i utrzymanie poczucia równowagi w ciągu dnia.

 

Przekąski zapobiegają nadmiernemu objadaniu się

Podczas gdy przekąski są kojarzone z dodatkowymi kaloriami, ma sens jeśli rozłożysz te doładowanie na cały dzień i nie będziesz się  przejadał jeśli dojdzie do momentu w którym usiądziesz do kolacji. Najzwyczajniej nie będziesz aż tak głodny. Oczywiście będziesz musiał kontrolować to co jesz i upewnić się, że przekąski te nie są niezdrowymi węglowodanami.

 

Pomagają uzyskać więcej składników odżywczych

Jak ja to nazywam; “inteligentne” przekąski mogą być zaletą, jeśli chodzi o uzyskanie wszystkich dobroci, których potrzebuje Twój organizm. Trudno jest uzyskać wszystkie składniki odżywcze, których potrzebujesz w trzech głównych posiłkach, zwłaszcza jeśli masz pracowity dzień i nie masz czasu na spokojny posiłek. To właśnie w tym miejscu przekąski mogą zapewnić Ci dodatkowy zdrowy bodziec. Prawie wszystko, co NIE jest przetwarzane, może dostarczyć nam bardzo potrzebnych składników odżywczych – orzechy, nasiona, owoce lub warzywa, zamiast chipsów, lodów, czekolad i cukierków.

Utrzymują Twoją energię na stałym poziomie

Wszyscy przechodzimy przez spadki energii w ciągu dnia spowodowane uczuciem głodu. Ostatecznie nie prowadzi to do produktywnego dnia i powoduje, że poziom koncentracji spada. Przy okazji wzrasta nasza drażliwość (znam doskonale po sobie). Przekąski zasadniczo zapobiegają temu zjawisku i pomagają utrzymać pozytywny, zdrowy umysł i ciało. Innymi słowy, przekąski mogą zapobiec spadkom związanym z negatywnymi odczuciami, takimi jak chociażby złość. Znasz to powiedzenie? “Polak głodny, Polak zły” Do mnie pasuje idealnie, dlatego zdrowe przekąski odgrywają ważną rolę w moim życiu.

 

“Przekąsaj” zdrowo i czerp z tego korzyściprzekąski

Przekąski są dobre, pod warunkiem, że są zdrowe, więc utrzymanie poziomu cukru i ograniczenie głodu będzie miało na celu wyeliminowanie niezdrowych wyborów, jeśli chodzi o posiłki. Jeśli będziesz je spożywał w inteligentny sposób, z pewnością pomogą Ci lepiej funkcjonować. Pamiętaj, aby przekąska była tylko wtedy, gdy jesteś naprawdę głodny. Nie jedz z nudów, kiedy Twój umysł Cię do tego przekonuje, tylko wtedy, kiedy czujesz, że Twoje ciało tego potrzebuje. Jeśli będziesz się trzymać takiego rozumowania, z pewnością wpłynie to pozytywnie na Twoje samopoczucie i ogólny stan zdrowia, czego Ci szczerze życzę.

 

 

 

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *