Jak radzić sobie z niemiłymi ludźmi

kłótniaLudzie są niesamowici! Nawiązują przyjaźnie, budują drapacze chmur, wzbijają się w powietrze, dzielą się wiedzą pomagając przy tym innym. Sęk jednak w tym, że w życiu na swojej drodze spotkasz też tych, którzy będą chcieli to wszystko zniszczyć. Jak sobie z nimi radzić? Zapraszam do artykułu. 

Takich, którzy uprzykrzają nam nasze życie do pewnego momentu spotykamy więcej niż tych, którzy chcą nam pomóc. Dojrzałość jednak wiąże się z tym, aby tych pierwszych zaakceptować i postarać się im pomóc stać się lepszym człowiekiem. Oczywiście nie zawsze będzie to możliwe bo nie wszystkim będziemy w stanie pomóc. Takich upartych i nie słuchających nikogo prócz swojego ogromnego ego osobników polecam “puścić wolno” i mieć nadzieję, że któregoś dnia zrozumieją swoje postępowanie.

Wykonując swój etatowy zawód prawie każdego dnia napotykam na ludzi, którzy od wielu lat starają się znaleźć problem na każde rozwiązanie, są niemili i już od samego patrzenia na nich, wiadomo, że obudzili się dziś z myślą utrudnienia komuś życia. Na przestrzeni wielu lat nauczyłem się pracować z takimi ludźmi i radzić sobie z nimi w sposób, który pozwala mi z czystym sumieniem dalej wykonywać moją pracę. Oto kilka sposobów na radzenie sobie z niemiłymi, nerwowymi, niecierpliwymi i niewdzięcznymi ludźmi.

1. Utrzymuj swoje nerwy

Najszybszym sposobem na utratę kontroli jest pozwolenie komuś na wyprowadzenie Cię z równowagi. Nie daj swoim myślom zawładnąć nad Tobą. To Ty masz kontrolę nad swoimi czynami i myślami a nie na odwrót. Zachowaj otwarty umysł i pozwól się tym ludziom wykrzyczeć w międzyczasie wypracowując w sobie spokój. Oddychaj głęboko i pamiętaj, że to oni mają problem, a nie Ty. W tym momencie warto mieć w zanadrzu jakieś mocne argumenty dotyczące sytuacji w której się znajdujecie. Głęboki oddech pomaga Ci jaśniej myśleć więc nie powinieneś mieć z tym problemu.

2. Zapewnij właściwą komunikację

Komunikacja to klucz nie tylko do rozwiązywania nieporozumień. Odnosi się do Twojej mowy ciała i informacji jakie przekazujesz. Upewnij się, że druga strona doskonale rozumie co do niej mówisz. Nie mów w tym samym czasie co Twój rozmówca, utrzymuj kontakt wzrokowy ale nie “gap” się bo to może wzbudzić większa agresję. To podstawy, które są fundamentalne w budowaniu lepszych relacji i radzeniu sobie w nieprzyjemnych sytuacjach.

3. Bądź przykładem

Nie będziesz w stanie zmienić swojego rozmówcy ale możesz zmienić sposób w jaki Cię on traktuje. Ludzie sukcesu są aktywni w tworzeniu życia, którym chcą żyć, otaczają się ludźmi którymi chcą się otaczać, spędzają czas tam, gdzie chcą go spędzać. Życie im się nie przydarza, to oni je tworzą dla siebie. Bądź taki sam! Nie daj się nikomu zbić z tropu, omijaj nieprzyjemne sytuacje najzwyczajniej o nich nie myśląc. Brzmi jak z poradnika dla czarnoksiężników ale prawda jest taka, że skupiając się na pozytywach i rozwiązaniach przyciągasz je do swojego życia. Tak samo jest z ludźmi. Jeśli jesteś otwarty na zmiany i pozytywnych ludzi, właśnie takich będziesz miał wokół siebie. Pokaż innym, że oni też tak mogą!

4. Skróć czas interakcji

Postaraj się aby rozmowa była jak najkrótsza i jak najprostsza. Wysłuchaj rozmówcy, następnie wyciągnij swoje argumenty (których musisz być absolutnie pewien) i… zakończ rozmowę. Krótko i na temat. Odejdź lub pozwól odejść tej osobie pozostawiając ją z pytaniem w głowie na które będzie musiała już sobie sama odpowiedzieć.

Czasami bywa tak, że sam stracę kontrolę. Kiedy już emocje opadną, staram się przeanalizować całą sytuację i wyciągnąć z niej właściwe wnioski aby w przyszłości nie popełnić już tego samego błędu, lub lepiej wiedzieć jak w danej sytuacji się zachować.

Dzięki ciągłej praktyce i otwartemu umysłowi w końcu dojdziesz do miejsca w którym nikt i nic nie będzie w stanie wyprowadzić Cię z równowagi. Pamiętaj że właściwa komunikacja, utrzymywanie swoich nerwów pod kontrolą i bycie konkretnym w przekazywaniu informacji może znacznie pomóc Ci w starciach z nieprzyjaznymi ludźmi.

2 komentarze

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *