Ostatnio dodane

O czym rozmawiać na pierwszej randce

O czym rozmawiać na pierwszej randce

Pierwsza randka to zawsze coś wielkiego. Znasz już miejsce do którego się wybierzecie na kolację, masz już odpowiedni strój, rodzice pożyczą auto… W Twojej głowie

podwyżka

Bez względu na to, czy zdajemy sobie z tego sprawę, czy tez nie, wciąż czytamy mimikę twarzy i język naszych ciał. Wyobraź sobie, że wchodzisz do biura z zapytaniem szefa o podwyżkę. Szef jest na pozycji “władzy”, prawdopodobnie będziesz zwracał szczególną uwagę na jego wyraz twarzy i jego mowę ciała aby zorientować się jak reagują na Twoje pytania i zachowanie.

Oto kilka niewerbalnych sygnałów na które warto zwrócić największa uwagę: 
1. Mimika twarzy.

Na jej podstawie możemy wywnioskować jak ktoś się czuję. Kogoś uśmiech potrafi uaktywnić uśmiech i na na naszej twarzy. Ból powoduje, że sami się marszczymy. Wewnętrznie rejestrujemy to co odczuwa druga osoba. Uśmiech jest największym przekaźnikiem. Jest tak ważny, że potrafimy rozróżnić, czy ktoś się uśmiecha, nawet jeśli tego nie widzimy! Twój uśmiech jest więc czymś, o czym powinieneś pomyśleć, nawet jeśli dostarczasz informację przez telefon.

2. Kontakt wzrokowy.

Badania pokazują, że oczy naprawdę są zwierciadłem duszy. Poprzez oczy można wyrazić oraz przewidzieć zachowania. Psychologowie uważają, że poprzez kontakt wzrokowy możemy czytać cudze emocje. Jest on również bardzo ważny podczas budowania i utrzymywania więzi. Nawiązywanie go podczas przekazywania informacji jest jednym z najważniejszych w komunikacji. Postaraj się zatem utrzymywać kontakt wzrokowy podczas rozmowy.

3. Postawa.

To w jaki sposób dana osoba siedzi, czy to wyprostowana, czy zgarbiona, z otwartymi ramionami lub skrzyżowanymi – przekazuje nam w ten sposób informacje. Kiedy wchodzimy do pokoju i widzimy osobę w zamkniętej postawie (odwrócony wzrok, skrzyżowane ramiona), nie będzie nam łatwo nawiązać więzi z taką osobą. Otwarta klatka piersiowa i wyprostowana postawa będą świadczyć o tym, że osoba jest bardziej pewniejsza  siebie. Twój szef pewnie tak wygląda, kiedy wchodzi się do niego do biura. Podczas rozmowy o podwyżkę , upewnij się, że Twoja postawa nie jest zdominowana. Bądź pewny siebie, uśmiechaj się, utrzymuj kontakt wzrokowy, ale nie pokazuj, że jesteś tutaj dominujący.

4. Skupienie/uwaga.

Jak sugerują badania, nasz umysł potrafi błądzić nawet do 50% czasu w którym nawiązujemy rozmowę. Wiadomości i e-maile, które pojawiają się na naszych ekranach przez cały dzień, przetwarzamy coś, co wydarzyło się wcześniej lub myślimy o artykule, który właśnie przeczytaliśmy lub rozmowie telefonicznej, którą właśnie odbyliśmy. A ludzie z którymi rozmawiasz mogą to stwierdzić. Ponieważ nie jesteś w pełni obecny, nie będziesz w stanie umiejętnie odpowiadać na pytania zadane w Twoim kierunku. Skup swoja uwagę na chwili obecnej i zapomnij na chwilę o całym harmonogramie pracy. Jesteś teraz na rozmowie o podwyżkę!

5. Autentyczność.

Pomimo tych wszystkich rad, bardzo ważne jest, abyś był autentyczny, gdyż w przeciwnym razie Twoje wysiłki zostaną zaprzepaszczone. Pomyśl tylko, jak się czujesz, gdy jesteś w pobliżu kogoś, kto wydaje się być kimś, kim tak naprawdę nie jest. Często dochodzimy do poczucia dyskomfortu lub manipulacji. Według badań przeprowadzonych przez Jamesa Grossa na Uniwersytecie Stanforda, nasze ciśnienie krwi wzrasta w stosunku do nieautentyczności. Bądź sobą i nie stresuj się. Nic się przecież nie stanie jeśli zapytasz o podwyżkę. W ekstremalnie złym przypadku (1%) zostaniesz zwolniony. Nie przejmuj się, to oznacza, że tego zakładu pracy po prostu nie stać na Twoje usługi.

Hej! Upewnij się, że nie zabraknie Ci pewności siebie. Koniecznie zaopatrz się w mojego E-Book’a! Jak zbudować większą pewność siebie
Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on reddit
Reddit
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

EnglishPolskiEspañol