Joga

Czy wiedziałeś, że istnieje Międzynarodowy Dzień Jogi? Myślałem o jodze przez ostatnie trzy miesiące i z powodu moich bólów kręgosłupa zdecydowałem się na szybkie badania nad jej korzyściami.

Moja dziewczyna ćwiczyła jogę dzisiaj rano, zainspirowała mnie, więc  postanowiłem pokazać wam kilka kluczowych korzyści, jakie przyniesie wam praktyka jogi. Oto one

1.Joga sprawi, że będziesz spokojniejszy.

Joga jest tak świetna w regulowaniu stresu, że naukowcy z Tulane University zalecają, aby nauczać jej w szkołach już od 3 klasy. Ich badania sugerują, że ćwiczenia oddechowe zmieszane z tradycyjną jogą podnoszą odporność na stres poprzez obniżenie poziomu kortyzolu, czyli hormonu odpowiedzialnego za stres. Również zwiększenie neuroprzekaźnika o nazwie kwas gamma-Aminomasłowy, który poprawia samopoczucie poprzez stymulowanie komórek nerwowych odpowiedzialnych za zahamowanie lęku.

2. Joga zmniejsza ryzyko depresji.

Według badań opublikowanych w 2017 roku w American Psychological Association (APA), wykonywanie jogi przez około osiem tygodni może znacząco zmniejszyć depresję. W badaniu wzięło udział 23 weteranów amerykańskich z problemami integracyjnymi. Zauważono, że nie tylko lubili jogę, ale także poziom depresji u nich był znacznie niższy niż wcześniej.

3. Joga może wzmocnić Twoje serce!

Badania sugerują, że dodanie jogi do rutyny treningowej może obniżyć ciśnienie krwi, wskaźnik masy ciała i poziom cholesterolu. Badanie wykazało, że wśród 750 pacjentów z chorobami serca, u których połączono oba rodzaje aktywności, we wszystkich trzech obszarach odnotowano aż dwukrotny spadek. W innym badaniu opublikowanym przez American College of Cardiology (ACC) stwierdzono, że aby uzyskać zdrowe serce, należy wykonywać jogę i kardiologię co najmniej raz w tygodniu.

4. Pomoże zmniejszyć bóle pleców i kręgosłupa.

Badania wykazały, że joga może złagodzić zarówno bóle nadgarstków, jak i bóle pleców powszechne nie tylko wśród seniorów, zwane chorobą zwyrodnieniową stawów.

Choroba zwyrodnieniowa stawów jest stanem, w którym tkanki między kośćmi ulegają rozpadowi i sprawiają, że ocierają się o siebie, powodując ból i sztywność. Według badań, joga może zmniejszyć tarcie między stawami poprzez zwiększenie ich elastyczności, a tym samym zmniejszyć ból.

5. Doda Ci energii.

Joga może pomóc Ci prawidłowo oddychać i zwiększyć poziom energii. Wiele osób ma przewlekłe problemy z oddychaniem, z których część może być rozwiązana przez jogę. Novak Djokovic, tenisista, wierzy, że praktyka  jogi rozwiązała wiele jego problemów z oddychaniem. Sprawiła, że stał się bardziej energiczny i odporny. Joga może również poprawić funkcje wykonawcze i zdolności poznawcze Twojego mózgu oraz sprawić, że staniesz się bardziej skupiony.

Sprawia, że płuca pracują lepiej, co poprawia sprawność fizyczną, zwłaszcza w przypadku astmy. Może również wpływać na Twoje zachowania żywieniowe, sprawiając, że będziesz jeść z większą świadomością. Co za tym idzie, będziesz się odżywiał zdrowo! Zdrowie w każdym przypadku jest dla nas najważniejsze.

Hej! nie zapomnij też zaopatrzyć się w mojego E-book’a! 

Jak zbudować większą pewność siebie

Share on facebook
Share on pinterest
Share on reddit
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *