produktywność

Jeśli myślałeś, że wysoce produktywni ludzie to jacyś superbohaterowie o nadprzyrodzonych zdolnościach… Pomyśl jeszcze raz. Otóż stosują oni proste nawyki, które i Ty przy odrobinie praktyki możesz wdrożyć do swojego życia aby być bardziej produktywnym.

Oto kilka z nich:

1. Czyste otoczenie

Skoncentrowanie się na pracy, podczas gdy Twoje otoczenie jest pełne :rozpraszaczy” może być bardzo trudne. Więc jeśli masz stosy papierów lub dokumentów w linii wzroku, poświęć trochę czasu, aby umieścić je w szufladzie. Wyłącz telefon lub wynieś go do drugiego pomieszczenia aby chęć sprawdzenia Facebooka nie odwracała Twojej uwagi. Pomoże Ci to skoncentrować się na pracy i pozwoli poświęcić więcej czasu na konkretne zadanie.

2. “Power naps” czyli szybkie, ładujące baterie drzemki.

Krótkie drzemki w godzinach pracy w rzeczywistości pomagają poczuć się mniej zestresowanym i zwiększyć produktywność. Po godzinie wytchnienia będziesz też mniej skłonny do impulsywnych decyzji, co niewątpliwie sprawi, że będziesz bardziej produktywny.

3. Słońce i natura.

Czy Twoja przestrzeń robocza znajduje się w słabo oświetlonym kącie ze sztucznym oświetleniem? Spróbuj przenieść się bliżej okna. Wyniki badania przeprowadzonego przez California Energy Commission dowodzą, że ludzie, którzy cenią sobie naturalne otoczenie podczas dnia pracy, są bardziej produktywni, jeśli chodzi o testy wydajności.

4. Planuj.

Używaj harmonogramów i list rzeczy do zrobienia, aby określić, które zadania są priorytetowe. Staraj się zachować swoje pomysły i zapisuj je w osobnym notatniku, aby nie mieszały Ci się z obecnymi zadaniami.

5. Najważniejsze 20%.

Jeśli Twój dzień pracy trwa osiem godzin, powinieneś spędzić dokładnie dziewięćdziesiąt minut pracując nad najtrudniejszymi i najważniejszymi zadaniami, które wymagają pełnej koncentracji i uwagi. Pomoże Ci w osiągnięciu wysokiej jakości wyników bez zwiększania stresu związanego z pracą.

6. Nie przepracowuj się.

Jeśli uważasz, że przepracowanie większej ilości godzin tygodniowo sprawi, że będziesz bardziej produktywny, jesteś w błędzie. Ludzie to nie maszyny. John Pencavel, który pracuje na Uniwersytecie Stanforda opublikował swoje badania w 2014 roku, które udowodniły, że pracownicy, którzy pracowali przez 70 godzin tygodniowo, byli tak samo wydajni jak ci, którzy pracowali przez 56 godzin.

Niektóre z tych nawyków, takie jak ograniczenie czasu spędzanego na telefonie lub w mediach społecznościowych, mogą początkowo wydawać się skomplikowane, ale zacznij od małych kroków. W rzeczywistości możesz już teraz uporządkować swoją przestrzeń roboczą, wysprzątać biurko i dokonać natychmiastowej zmiany, która rozjaśni Twój umysł.

Nie wiń się też, jeśli nie jesteś w stanie od razu zastosować każdego nawyku z listy. Wszystkiego na raz nie da się zrobić. zacznij od wysprzątania swojego biurka i zauważ swoją zmianę nastroju do pracy.

Hej! Nie zapomnij zaopatrzyć się w mojego E-Book’a! 

Jak zbudować większą pewność siebie

Share on facebook
Share on pinterest
Share on reddit
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on email

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *