pewność

 

Podczas gdy nadmiar pewności siebie może niepotrzebnie wzmocnić Twoje ego, jej brak może spowodować, że Twoje poczucie wartości poleci w dół. To z kolei wpływa na samopoczucie i jakość życia. Istnieje kilka sposobów na podbudowanie pewności siebie bez nadmiaru oraz zbytniego wysiłku. Jakie to sposoby? Czytaj dalej, aby się dowiedzieć.

 

 

 

 

1. Obudź się z uśmiechem.

Ten poranny alarm budzika może być jednym z najbardziej frustrujących momentów w ciągu dnia. Włączanie drzemki co jakiś czas nic nie ułatwia. Przecież w końcu i tak będziesz musiał wstać więc odkładanie tego w czasie praktycznie nie sprawi, że będziesz bardziej wypoczęty a może spowodować, że poczujesz się bardziej zmęczony i bez chęci do działania. Zamiast ciągłego klikania w drzemkę, podnieś się natychmiast i przyjmij dzień z uśmiechem, gotów na wyzwania jakie ma do zaoferowania ten nowy dzień. Jeśli zaczniesz go od uśmiechu, bardzo prawdopodobne jest, że tak samo go zakończysz.

 

2. Wyprostuj się.

Tak, to takie proste. Trudno uwierzyć, jak bardzo to wzmacnia Twoją pewność siebie. Nie musisz wypychać klatki do przodu i chodzić jak bufon. Upewnij się tylko, że Twoje łopatki nie są pochylone od ciała i nie jesteś zgarbiony a wszystko powinno być ok.

 

3. Czytaj!

Nawet jeśli wolisz bardziej grać w gry lub siedzieć na internecie, codziennie postaraj się przeczytać od 10 do 20 stron książki w temacie, który Cię najbardziej interesuje. Książki pobudzają wyobraźnie i są formą bogatszego doświadczenia od jakichkolwiek innych mediów. Poszerzają Twoje słownictwo, inspirują Cię do lepszego konstruowania zdań i dają mnóstwo pomysłów. Pomagają w koncentracji i rozwijają umysł. Nawet 15 minut dziennie wystarczy na dobry początek. Z czasem możesz zacząć czytać więcej.

 

4. Wyjdź na rower.

Pamiętasz jak nauczyłeś się jeździć na rowerze? Ja pamiętam to uczucie szczęścia doskonale i nic nie może się z nim równać. Jazda na rowerze może przywracać wspomnienia z dzieciństwa i wzmocnić Twoje poczucie wartości, nie wspominając o korzyściach zdrowotnych dla Twojego organizmu.

 

5. Śpij dobrze.

Odpowiednia ilość snu ma ogromne znaczenie w utrzymaniu organizmu na odpowiednim, zdrowym poziomie. Upewnij się, że dostarczasz dla swojego organizmu wystarczającą ilość snu aby mógł się on regenerować. Nie siedź bez sensu do późnych godzin, abyś rano nie musiał rzucać budzikiem o ścianę kiedy zadzwoni. Jeśli należysz do “nocnych Marków” zdrzemnij się w ciągu dnia, aby zachować odpowiednią ilość energii.

 

Wiele czynników w naszym życiu ma wpływ na zachowanie pewności siebie i nie wszystkie one wiążą się  z opuszczaniem swojej strefy komfortu i robieniem czegoś, czego się boimy. Zdrowy tryb życia i karmienie umysłu zdrową wiedzą pomagają nam w budowaniu własnych wartości każdego dnia.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *