Jak zrelaksować swój umysł, kiedy jesteś w stresie

Czy kiedykolwiek czułeś się zestresowany i przytłoczony sytuacjami, które działy się w Twoim życiu? Tak? Jesteś w dobrym miejscu, aby przekonać się, że spokojny umysł jest w Twoim zasięgu, bez względu na to jak bardzo zestresowany jesteś.

Skoro rozwinąłeś nagłówek, znaczy, że przechodziłeś lub nadal przechodzisz przez stresujące sytuacje w swoim życiu. Uwierz mój drogi czytelniku, że nie tkwisz w tym sam.

Do pewnego czasu ja też byłem zestresowany przez większość mojego życia. A to przez pracę, a to przez jej brak. A to przez kłopoty pojawiające się w związku, po stres związany z tym, czy będę jeszcze w stanie poznać “tę jedyną”.

Stres jest nieodłączną częścią naszego życia. W rzeczywistości jest to mechanizm przetrwania, który chroni nas przed niebezpiecznymi sytuacjami. Problem pojawia się wtedy, gdy nie wiemy jak się tego stresu pozbyć. Zanim przejdziemy do tego, jak w łatwy sposób zrelaksować swój umysł kiedy jesteś w stresie, zobaczmy jakie są…

Korzyści płynące z rozluźnionego umysłu

Główną zaletą rozluźnionego umysłu jest to, że łagodzi on stres. Uspokajając umysł, poczujesz się mniej przytłoczony swoimi emocjami, co może sprawić, że poczujesz się, jakbyś odzyskiwał nad sobą kontrolę.

Uspokajając umysł, unikniesz również wielu konsekwencji związanych ze zdrowiem, takich jak wysokie ciśnienie krwi, depresja i zmęczenie. Spokojny umysł poprawi Twój nastrój, zmniejszając gniew i frustrację, a także zwiększy pewność siebie w radzeniu sobie z obecnymi wyzwaniami.

Dlaczego zrelaksowanie umysłu to takie wyzwanie

Żyjemy w czasach, w których wszystko dzieje się szybko! Szybkie telefony, szybki internet, szybki dostęp do informacji, krótkie terminy na wykonanie pracy, etc. Takie życie ma tendencję do nadmiernej stymulacji naszego umysłu.

Praktycznie wszystko, co stymuluje którykolwiek z naszych pięciu zmysłów (wzrok, dźwięk, smak, dotyk, węch), wywoła łańcuch myśli. Wszystkie nasze działania nieustannie pobudzają nasz umysł. Nadmiar doprowadza do przeciążenia naszego umysłu, co może doprowadzić do stresu.

Nasz pogląd na relaks

Najgorsze z tego wszystkiego jest to, że… nie mamy czasu na relaks. Zapytaj kogokolwiek o jego poglądy na ten temat. Powie Ci, że: “to dobra rzecz, a ludzie powinni praktykować jak najwięcej”. Zapytaj go, czy on to robi, a w odpowiedzi usłyszysz, że: “A wiesz, ja to nie mam czasu za bardzo, bo to praca, dzieci, dom, etc.

To takie podobne do ludzi, którzy tak samo myślą o sporcie i zdrowych dietach (oczywiście nie wszyscy). Wiedzą, że to dla niech dobre, ale ciężko im jest ruszyć du*sko do ćwiczeń lub oprzeć się smakowitemu burgerowi z fast fooda na rogu. Powodem są proste wymówki płynące z podświadomości.

Jak zatem zrelaksować swój umysł

Wierzę, że poniższe sugestie, które dla Ciebie wybrałem, a które zadziałały i na mnie pozwolą Ci osiągnąć dwie rzeczy:

  1. Pomogą w zapobieganiu nadmiernemu pobudzaniu Twojego umysłu.
  2. Pomogą Twojemu umysłowi naturalnie się uspokoić.

Wszystko zależy od tego, jak bardzo pobudzony i zestresowany jesteś. Na początek zacznij od zwykłego zamknięcia oczu na kilka sekund. W miarę postępów możesz przejść do medytacji, ale zacznijmy od początku.

Posłuchaj kojącej muzyki

Wolne bity muzyki zmuszą Twój umysł do zwolnienia tempa. Łagodna muzyka przyczyni się do odprężenia umysłu. Na YouTube dostępna jest różnorodna muzyka relaksacyjna. Znajdź coś w rodzaju snów z dźwiękami natury.

Przejdź się na spacer

Spacer może pomóc nam oczyścić umysł ze śmieci. Odciąga nas od rzeczy, które irytują nasz umysł, i pomaga nam spojrzeć na to z innej perspektywy.

Zrób listę wdzięczności

Często skupiamy się na rzeczach, których nie mamy. To może doprowadzić do stresu związanego z pogonią za tymi rzeczami. Martwimy się, że zabraknie nam czasu na osiągnięcie wszystkiego, czego byśmy “chcieli”. ale czy aby na pewno jest to nam potrzebne?

Poświęć około pięciu minut na spisanie rzeczy, za które jesteś wdzięczny. Pomoże Ci to przeprogramować Twój podświadomy umysł i zapewni Ci większą swobodę. To takie zwolnienie pamięci.

Wyłącz telefon

Nasz telefon to doskonałe źródło do tego, aby pobudzać umysł w złym kierunku. Odpowiedz sobie na pytanie; Czy naprawdę konieczne jest ciągłe łączenie się z innymi ludźmi i odpowiadanie na ich wiadomości? A co z Tobą? Pamiętaj, że wszystko zaczyna się od Ciebie i to Ty stoisz na pierwszym miejscu w kolejce do lepszego samopoczucia, poprawy humory, odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. Zacznij od siebie!

Złap trochę promieni słonecznych

Niewystarczająca ilość promieni słonecznych może doprowadzić nawet do depresji. W takim stanie jesteś bardziej podatny na stres. Ja, aby tego uniknąć przeprowadziłem się z deszczowej Irlandii (po 10 latach) na wyspy kanaryjskie gdzie słoneczko wita mnie każdego ranka.

Jeśli masz taką możliwość, wyjdź na zewnątrz i ciesz się słońcem. Usiądź na ławce, zamknij oczy i po prostu ciesz się jego ciepłem. Słoneczko może mieć ogromny wpływ uspokajający.

Poczuj naturę

Skoro już siedzisz na tej ławce, otwórz oczy i zacznij podziwiać piękno i zapach natury. Ciesz się małymi rzeczami, takimi jak; zapach kwiatów, powiew wiatru i kolory liści z drzew. Doceń to, gdzie teraz jesteś, a zauważysz, że przez ten moment nie jesteś niczym zmartwiony.

Ćwicz!

Ćwiczenia fizyczne mogą pomóc Ci oderwać się od problemów i uspokoić myśli i emocje. Poprawiają również samopoczucie poprzez zwiększenie produkcji endorfin w mózgu, neuroprzekaźników, które sprawiają, że czujesz się dobrze.

Ostatnia myśl

Jak widać, rozluźnienie umysłu jest dość proste. Chodzi przede wszystkim o ograniczenie rzeczy, które pobudzają Twój umysł i poświęcenie mu czasu na naturalne uspokojenie się.

Wyobraź sobie, jak będzie wyglądało Twoje życie ze spokojnym umysłem. Sprawy staną się wyraźniejsze, będziesz dokonywać lepszych wyborów i poczujesz większą kontrolę nad swoimi emocjami i swoim życiem. Czego Ci z całego serca życzę drogi czytelniku.

A Ty? Znasz jakieś inne sposoby na uspokojenie swoich myśli? Może jakieś pominąłem? Koniecznie daj znać w komentarzach. Wspaniałości! Do następnego 🙂

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *