Jak zbudować swoją markę osobistą

Marka osobista

 

Budowanie marki osobistej nie jest łatwe. Szczególnie w przypadku, kiedy wiele osób chce tworzyć własne. To konkurencja, która nie śpi, lecz działa i pracuje nad własnym wizerunkiem każdego dnia. Jeśli więc chcesz odnieść sukces, musisz doskonale wiedzieć czego chcesz i co chcesz osiągnąć. 

 

 

Przyznaj lub nie ale jeśli tworzysz biznes, chcesz robić to z innymi ludźmi a nie z korporacjami i firmami dla których jesteś tylko zwykłym pracownikiem lub ogniwem, dzięki któremu cały biznes (nie Twój) funkcjonuje jak należy. Stworzenie silnej marki osobistej pozwala dotrzeć do potencjalnych klientów łatwiej, co w efekcie może zwiększyć Twoje szanse na współpracę i sprzedaż.

Jak dokładnie zbudować markę osobistą?

Szczerze mówiąc, nie ma jednej formuły, która może sprawić, że odniesiesz sukces z dnia na dzień. Zanim będzie można odnieść duży postęp w tym przedsięwzięciu, potrzeba będzie czasu, pracy i zaangażowania. Aby Ci w tym pomóc, poniżej znajdziesz kilka łatwych, ale i sprawdzonych sposobów budowania swojej własnej marki.

1. Bądź sobą!

Tworząc markę osobistą, zrozumiałe jest dlaczego tak wielu ludzi stara się wywrzeć dobre wrażenie na swoich docelowych odbiorcach. Pamiętać trzeba o tym, że konsumenci zawsze wolą widzieć prawdziwą osobowość poza marką jaką budujesz. Jeśli klient zobaczy, że nie jesteś autentyczny, po prostu nie będzie chciał z Tobą współpracować. W biznesie online (i nie tylko) korzystaj z mediów społecznościowych, aby stworzyć uczciwy profil, z którym konsumenci będą mogli się zetknąć.

2. Bądź konsekwentny w tym co robisz.

Bycie konsekwentnym może wymagać wiele pracy i zaangażowania, ale jest to jedyny dobry sposób na zapewnienie rozwoju Twojej osobistej marki. Jeśli będziesz niespójny, możesz po prostu zdezorientować i znudzić swojego odbiorce, potencjalnego klienta lub biznespartnera do tego stopnia, ze zaczną oni szukać czegoś innego. Konsekwentnie więc dąż do celu jaki sobie obrałeś i pracuj nad sobą każdego dnia.

3. Pozostań skupiony

Początkowy etap budowania marki osobistej może zniechęcać, zwłaszcza jeśli masz tylko kilku obserwujących. Jeśli chcesz, aby był duży, nie skupiaj się na liczbie i zwracaj większą uwagę na swój cel. Mów tak, jakbyś rozmawiał z setkami ludzi. Pisz tak, jakby cały świat czytał Twoje treści. Będziesz zaskoczony tym, jak ten rodzaj poświęcenia i koncentracji może zmienić Twój biznes.

4. Zrób swoje logo.

Jeśli chcesz zbudować osobistą markę, którą ludzie będą mogli łatwo zidentyfikować, będziesz potrzebować logo. Będzie to wizualna reprezentacja Twojej marki, dlatego musisz zwracać szczególną uwagę na to, jak sobie z tym poradzisz. Mnogość programów dostępnych w sieci za darmo do tworzenia logo i grafik pomoże Ci w tym bez większego problemu. Styl i droga jaką chcesz obrać zależy od ludzi, z którymi chcesz się połączyć czyli, od Twojego “target marketu”.

5. Zaprzyjaźnij się z internetem.

Jeśli chodzi o budowanie marki osobistej, posiadanie wpływowych, pozytywnych i otwartych na zmiany osób może być jednym z Twoich największych atutów. Ci ludzie mogą dzielić się Twoją marką, historiami i postami z ich docelową publicznością, co może znacznie zwiększyć Twój zasięg.

Poza tym powinieneś być bardziej aktywny online. Dołącz do forów powiązanych z Twoją niszą i angażuj się w rozmowy online, które są istotne dla Twojej firmy. Stwórz osobowość, której ludzie ufają. Skorzystaj z mediów społecznościowych, aby Twoja obecność była odczuwalna online.

6. Wyjdź z domu.

Wprawdzie wpływ Internetu jest niezbędny, nie można jednak ograniczać połączeń w granicach Internetu. Wyjdź i spotkaj ludzi offline. Weź udział w lokalnych wydarzeniach w swojej branży (jeśli takie są w Twojej okolicy) i zacznij budować przyjaźnie z każdą pozytywną i otwartą na zmiany osobą, którą spotkasz. Poszerzanie swojego kręgu i sieci oznacza poszerzanie swoich wpływów.

7. Zapewnij swoim partnerom wartość.

Twoja osobista marka powinna odzwierciedlać Ciebie ale nie powinna przedstawiać zbyt wiele na Twój temat. Są pewne granice i trzeba zachować trochę prywatności nie dając się zwariować. Skup się zatem na odbiorcach i na tym, czego naprawdę chcą. Twórz treści nie tylko po to, by zaspokoić ich potrzeby, ale również po to, aby wracali oni po więcej.

Upewnij się, że dostarczysz im coś wyjątkowego, dzięki czemu możesz odróżnić się od konkurencji. Sprawdź, czym interesują się Twoi czytelnicy, jaką usługą lub towarami. Znalezienie wyjątkowych obszarów da Ci przewagę nad konkurencją. I nie zapomnij o tym, by być stosownym źródłem informacji dla Twoich konsumentów, a z łatwością zdobędziesz autorytet w branży.

Jeśli zatem zaczynasz nową przygodę w swoim życiu, otwierasz swój własny biznes i potrzebujesz zbudować swoją markę aby zdobyć więcej zaufania, weź pod uwagę każdy z powyższych punktów.

Musisz być sobą w tworzeniu marki osobistej, to nie podlega żadnej dyskusji. Musisz także pozostać w kontakcie ze swoimi odbiorcami lub klientami jeśli Twoja marka wiąże się z biznesem, który właśnie rozpocząłeś. Konsekwencja w dążeniu do celu sprawi, że na pewno odniesiesz sukces.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *