Jak przekształcić swój gniew w coś dobrego

złość

 

Nikt z nas nie lubi nerwowych ludzi. Jednak może to być wspólną cechą nas wszystkich. Czasami, najzwyczajniej w świecie nie jesteśmy w stanie opanować negatywnych emocji, które zostały w nas wywołane. Oczywiście ten rodzaj energii jest uważany za negatywny ponieważ może wywołać złe uczucia u innych. Czasami rozzłoszczona osoba może poczuć się źle w stosunku do siebie i otaczającego świata.  

 

 

Ale czy tę negatywną energię można wykorzystać na dobre? Czy zawsze musi być interpretowana jako coś, co wpływa na ludzi w szkodliwy sposób?

 

Pozytywy w negatywnych emocjach.

 

Gniew występuje u większości zwierząt, co wskazuje, że istnieje jakiś ewolucyjny powód, dla którego jesteśmy w stanie odczuć tę emocję. Powodem jest przetrwanie. Naszym zadaniem jest skutecznie reagować na sytuacje, aby przetrwać, a jeśli czujemy się zagrożeni, zaatakowani, sfrustrowani lub bezsilni, musimy dać komuś znać, żeby przestał robić to co robi i się do nas nie zbliżał.

 

Ale gniew może odgrywać inną ważną rolę w naszym życiu. Naukowcy  zbadali wpływ gniewu i strachu na osoby podejmujące ryzyko i odkryli, że gniew daje takie samo spojrzenie na ryzyko, jak szczęście. Co to znaczy? Zły człowiek ma optymistyczny pogląd na szacunki ryzyka. Tacy ludzie są bardziej skłonni do podejmowania ryzyka, co w praktyce oznacza, że możesz użyć tej wrodzonej skłonności do zmiany swoich złych nawyków.

 

Tajemnica używania gniewu w pozytywny sposób.

 

Umiejętność polega na tym aby zamiast krzyczeć na swojego współpracownika lub partnera, skupić swoja uwagę na tym , czego tak naprawdę chcesz od życia. Należy się złościć na to, że tyle czasu zajęło nam uświadomienie sobie, że posiadamy moc, która może  zmienić naszą sytuację. Wykorzystaj swoją złość, aby zainicjować pozytywne zmiany, których potrzebujesz, aby zmienić swoje życie.

 

Identyfikacja Twojego gniewu jest pierwszym krokiem.

 

Musisz być w pełni świadomy tego, że właśnie wchodzisz w strefę gniewnych uczuć. To trening dla Twojej świadomości. Ty jesteś pilotem. Ty kontrolujesz swoje emocje a nie na odwrót. Wykorzystaj to i zgaś ten gniew zanim go uzewnętrznisz. Techniki głębokiego oddechu mogą okazać się bardzo pomocne.

 

Wykorzystaj gniew do nauki.

 

Złość i gniew zwykle są utożsamiane z argumentami. Kiedy zauważysz, że zaczynasz atakować, będzie to doskonały moment do trenowania swojego umysłu. Techniki takie jak; spowolnienie mowy, wstrzymanie i głębokie oddychanie oraz obniżenie głosu, mogą pomóc Ci uspokoić umysł w tej chwili. Nauczasz swój umysł i ciało panować nad sytuacją.

 

 

Wykorzystaj energię gniewu do motywacji.

 

Przekazywanie negatywnej energii w coś pozytywnego jest najlepszym sposobem radzenia sobie z tym uczuciem wściekłości. Najlepszym sposobem na to jest aktywność fizyczna, ponieważ gniew powoduje przyspieszenie tempa naszego całego organizmu. Jesteś zły? Podrzuć kilka razy sztangę. Będziesz zaskoczony tym ile masz siły.

 

Użyj gniewu jako szansy na rozwój.

 

Gniew może być problemem, ale wiedz, że jest to zasadniczy element bycia człowiekiem i naszego powrotu do zdrowia emocjonalnego. Gniew nie musi być zły. Zacznij postrzegać go jako okazję do poznania siebie i swoich możliwości. Uświadom sobie, że jest to okazja do wyrobienia nawyku czerpania z wewnętrznej siły, tworzenia rozwiązań problemów, lepszego zrozumienia innych, a nawet motywowania do osiągania lepszych wyników.

 

Gniew nie musi być negatywny. Pozwól mu na to, aby Cię rozwijał.

 

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *