Jak lepiej organizować sobie czas na pracę

czas
Czy należysz do osób punktualnych czy raczej częściej się spóźniasz? Czy kończysz swoje zadania w czasie, który na to zaplanowałeś, czy raczej odkładasz wszystko na później? Uważasz, że dobrze zarządzasz swoim czasem, czy raczej myślisz, że nie jesteś zbyt dobrym managerem czasu jaki masz do dyspozycji? 

 

 

 

 

Jeśli Twoje “czy” przechyla się na tą niepewną stronę, kilka poniższych porad w temacie zarządzania czasem może okazać się dla Ciebie pomocnych.

 

1. Rozpisz sobie plan dnia.

Zrób to z rana, zaraz po przebudzeniu, lub jeszcze lepiej, napisz go sobie dzień wcześniej przed pójściem spać. Taki plan da Ci dobry przegląd dnia. Jedyne co musisz zrobić to trzymać się tego, co sobie rozpisałeś. Będziesz zdumiony tym, jak dużo można zrobić w ciągu dnia, a pod jego koniec, przekreślanie zadań jako wykonanych da Ci ogromna satysfakcję i siłe do osiągania więcej.

 

2. Określ limit czasowy dla każdego zadania.

Dzięki temu, zapobiegniesz przeciąganiu się pracy i będziesz jeszcze bardziej zorganizowany.

 

3. Używaj kalendarza.

Posiadanie kalendarza jest podstawowym krokiem do zarządzania Twoimi codziennymi działaniami. W dobie smartfonów to nie problem mieć kalendarz zawsze przy sobie. Kalendarz Google możesz  pobrać na swój telefon za darmo. Bardzo przydatna aplikacja w której możesz zapisywać notatki lub planować wydarzenia. Tradycyjna forma prowadzenia “papierkowego” kalendarza też się sprawdzi.

 

4. Używaj notatnika(organizatora).

Notatnik to główne narzędzie do zapisywania informacji, organizowania listy zadań i zapisywania projektów. Wersja na telefon zawsze w kieszeni lub tradycyjna-papierkowa, wedle uznania. 

 

5. Poznaj swoje terminy.

Kiedy musisz wykonać swoje zadania, w kalendarzu i organizatorze wyraźnie zaznacz terminy, dzięki czemu będziesz wiedział, kiedy musisz je zakończyć. Ustalaj tak zwany “deadline”.

 

6. Nie narzucaj sobie więcej niż możesz zrobić.

Staraj się zorganizować zadania tak, żebyś mógł sobie z nimi poradzić. Zbyt duża ilość może Cie skutecznie zniechęcić do działania.

 

7. Ustaw sobie przypomnienie.

Większość kalendarzy elektronicznych posiada funkcje alarmu. Jeśli masz jakieś spotkanie, którego nie chcesz przeoczyć i nie chcesz się na nie spóźnić, ustaw sobie alarm przypominający o tym, 15 do 30 minut przed. 

 

8. Skup się!

Robisz wiele rzeczy na raz a po wszystkim okazuje się, że nie zrobiłeś nic? Jeśli tak, skup się na jednym, kluczowym i najważniejszym zadaniu na raz. Odstaw telefon, zamknij wszystkie karty w przeglądarce internetowej, które odwracają Twoją uwagę. Skoncentruj się na jednym zadaniu. Dzięki takiej taktyce będziesz bardziej efektywny.

 


9. Kontroluj swój czas.

Po zakończeniu zadania, sprawdź ile czasu Ci to zajęło. Dzięki temu będziesz miał dokładny obraz tego, ile czasu poświęciłeś na dane zadanie i będziesz miał większą kontrolę nad nim.  

 

10. Ustal priorytety.

Może się zdarzyć, że nie będziesz w stanie wykonać wszystkiego. Postaraj się wybrać z listy to, co według Ciebie jest najważniejsze. Takie zadania najlepiej robić jako pierwsze. 

 

11. Odpoczywaj.

Nagradzaj siebie małymi przerwami. Usiądź na kawę i ciastko w ciągu dnia. Odpocznij na ławce w parku. Spędź czas z naturą. Zrób cokolwiek, co Cie odpręża i relaksuje. Najważniejsze aby znaleźć w tym wszystkim balans.

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *