Jak kontrolować lęk i uspokoić swoje myśli

Czy napotykasz na lęk i niepokój trudny do opanowania? Istnieje więcej niż tylko jeden powód do niepokoju. W dzisiejszym artykule podzielę się z Tobą sposobami, jak uspokoić swój lęk. Skąd to wiem? Sam przez to przechodziłem więc możesz mi zaufać… Zaczynamy!

Kiedy przychodzi niepokój, możesz przejąć nad nim kontrolę!

Jak kontrolować lęk? Posłuchaj swoich uczuć. Próbują Ci coś powiedzieć. Wiedzą, co jest dla Ciebie ważne. Mówią o bólu, który trzeba usłyszeć, problemie do rozwiązania, poprawie sytuacji lub zakwestionowaniu negatywnego wyobrażenia o sobie. To wewnętrzny dialog z Twoim demonem nad którym możesz przejąć kontrolę.

Jak pokonać takie negatywne uczucia? Istnieją sposoby na uspokojenie lęku w sposób naturalny i szybki, a także takie, które pomagają nam uzyskać większą kontrolę nad naszymi emocjami.

Jak naturalnie uspokoić lęk

Kiedy po raz pierwszy miałem wystąpić przed dużą grupą ludzi ( miałem swój debiut stand up-u ) mój niepokój gotował mi krew w żyłach. W pewnym momencie liczyłem na to, że występ się nie odbędzie, ale kiedy zobaczyłem tłum ludzi gromadzący się na sali, wiedziałem, że już nie mam odwrotu.

Trzeba było działać szybko. Strach przed porażką sprawiał, że traciłem głos. Wypiłem więc kilka piw i odkładałem występ w czasie aby zyskać kilka dodatkowych minut na uspokojenie rytmu serca… Cóż. W tym przypadku alkohol mógł wywołać większy niepokój, a odkładanie nieuniknionego na później pogłębiało tylko lęk.

Strach przed NIEZNANYM spowodował, że poczułem się zaniepokojony! Kiedy zrozumiałem, że obawiam się czegoś, czego nie znam, odkryłem zapalnik mojego lęku. Kiedy odkryłem “wzór” mojego niepokoju, byłem w stanie go uspokoić i w końcu zażegnać.

Zastosowałem technikę oddechu. Kiedy już byłem skoncentrowany tylko na nim, zacząłem skupiać się na napięciu ciała aby zobaczyć gdzie w ciele gromadzi się stres, a następnie zacząłem go stopniowo uwalniać aż w pełni zrelaksowałem swoje ciało.

Daj sobie czas na pozytywny dialog z samym sobą

Powiedziałem sobie;  „Jestem w stanie to zrobić. Nie muszę być idealny! Samo to, że tu jestem, już wykonałem świetną robotę. Mam to, czego potrzeba. Jestem przygotowany! Jestem elastyczny, w razie jeśli coś pójdzie nie tak. Wszystko, co muszę zrobić, to tam wyjść! “

Pokaż się, aby dowiedzieć się, co się stanie. To minimum, które musisz zrobić.

Połącz pozytywny dialog z techniką oddychania

Pozytywne myśli przy wdechu i pozbywanie się niepokoju przy wydechu!

Wdech i wychodzę na scenę! Wydech negatywnych myśli i uczuć!

Staraj się wymyślać zwroty, które pomogą Ci poczuć się lepiej, techniki oddychania, mantry i medytacje. „Nie muszę być doskonały” to świetny początek.

Przejmij kontrolę nad swoimi emocjami

Nasz umysł jest jak ogród. To my sadzimy w nim nasiona. To, co zasadzimy, będziemy mogli później zebrać. Siejmy więc wdzięczność bo wdzięczność może pomóc nam przezwyciężyć wszelkie trudne emocje. Siejmy uważność bo ta pozwala nam skupić się na chwili obecnej i życiu w tu i teraz.

Lęk nie jest przypadkowy. Pojawia się, aby spróbować nam podyktować, kim jesteśmy i co możemy. Ten sam lęk wolałby, żebyśmy chowali się w ciemności, aniżeli sięgali do światła.

Musisz wiedzieć, że masz w sobie wszystko co potrzebne do tego aby sięgnąć tego światła. TY jesteś tym światłem! Uwierz w siebie i w moc, która w Tobie drzemie. Rozpal w sobie energię płynącą z wnętrza Twojego serca i pokaż na co Cię stać. Możesz wszystko, musisz tylko w to uwierzyć! Wspaniałości!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *